måndag 28 januari 2008

Min mobil snart på väg till någon i 3:e världen...som min leverantör själv säger

Min mobil, som jag haft sedan september -06, håller på att ta sina sista "andetag" och lever sitt egna liv. Jag har spenderat många timmar nu emailat foton från den och skrivit ner alla!! nummer som man samlat på sig. Den är mycket opålitlig och ringer bara ibland, visar inte missade nummer och stänger av- och sätter på sig alldeles oväntat, mitt i ett samtal, ofta och gärna.........så jag planerar att ta tillbaka den då det är olagligt att slänga en mobil och dess batteri naturligtvis.

Sist jag tog tillbaka en telefon som också gick sönder, så sakterliga i samband med användande, då talade killen, som jobbar för min leverantör, om att de fixar till telefonen och sedan skickar den till 3:e världen om det är en utgående modell. Så de lovar att de rensar ut all personlig information, men innan dess så flyttar de över nummer till den nya telefonen. Kanonsmidigt!

MEN, när jag klev ut därifrån den dagen, med min nya fina telefon, fanns bara 4 nummer kvar i telefonboken. De nummer som var kvar var, mitt hemnummer, företagets telefonnummer, Ps nummer och Js nummer. Hmmmm...jo då de numren har jag redan programmat in mitt närminne,tack ändå. Så jag tappade med andra ord varenda nummer jag då hade samlat på mig i lite mer än 1 år. Jag törs knappast göra om det så här har jag nu suttit och skrivit ner varenda nummer jag samlat på mig, den här gången under 1½ år. Det blev en lång lista med nummer att skriva ner...............................



Nu ska jag tyvärr inte byta telefon riktigt ännu. För att få en likvärdig telefon idag vill de har över $200, en telefon som de för nya kontrakthavare ger ut för $20. Så om jag väntar några månader till så kan jag då få byta upp mig enligt vårt kontrakt till en lite mer överkomlig summa. Så jag får leva med en opålitlig telefon ett tag till och ursäkta mig till alla som ringer mig. Men...dör den helt så har jag inget av värde på den i alla fall, bara vänner och andra som undrar varför jag inte svarar.

Inga kommentarer: