lördag 5 januari 2008

Igår hade vi mamason dag

Det är en dag som P och jag har skapat som innebär mamma-son-dag som ni med säkerhet förstår. Det har skapats i turbulensens vardag och innebär allt från att surfa nätet tillsammans, till att se TV och äta nåt gott, eller som igår åka till Orlando och lite annat. Vi åkte inte så tidigt för det är en hel del måsten som måste fixas innan man kan lämna hemmet. Som att gå ut med våra hundar, sätta på en maskin tvätt, tömma diskmaskinen m.m, m.m, m.m

Vi var iväg lagom till lunch. Det tar lite över en timme att åka dit, allt beroende på trafiken. Vi kom dit vid 1-tiden och började med lunch. Köttbullar o lingon è klart (potatismoset är jag lite osäker inför, bättre med potatis). Det var premiär för P att åka till IKEA Orlando. När vi stod i kön i cafeterian kommenterade han att det luktade som i en svensk skolmatsal. Själv har jag varit där ett flertal gånger den här hösten.Jag var där vid invigningen, den 14 november, för att hjälpa till som Swea . Jag var där på family&friends-day några dagar innan de öppnade, och jag var där både för anställningsintervju (nope det räckte inte att vara svensk för att få jobb;) och på lunch för samarbetspartners och press. Bilder kan ses på SWEA Tampa Bays hemsida.

Efter att sonen och jag vandrat genom IKEA och sett lite framtida köp så handlade vi bara några glas, en kudde, ballerinakakor och tvättkorgar. Sedan for vi vidare till Downtown Disney. På vägen dit pratade om att det är en hel värld under Disney World som bara arbetare får tillgång till. Han berättade också att Cinderella Castle inte är orkansäkert. Inte så vidare värst bra tänkt i staten vi befinner oss.Vi besökte Virgin Megastore och P inhandlade några CD:s och en T-shirt för julklappspengar. Där var mycket folk, dvs. turister, det är ju högsäsong.Vi var också inne på House of Blues och kollade lite vad de hade för kul grejer och för att se vad deras januari program bjöd på i artistväg. Inte någon vi vill höra eller se, tyvärr.


Sen hoppade vi in i vår gamla volvo och körde hem, lagom till rusningstrafik...inte så smart drag men, men. Hem måste man! Vi åkte förbi den gamla igenkända figur som talar om att nu är man snart framme vid världens lyckligaste plats- Disney World. Men vi var på väg hemåt....Den här bilden blev så himla bra då den är tagen ifrån bilen i 70mph. Det var ett lyckoshot för jag kan knappast påstå att kameran är pålitlig att ta bra bilder. Trots att jag tror den ska vara det och det bara är jag som inte förstår mig på den.

Vi for hem och tog ut Buddy och Darcy igen. Kollade filmtider och åkte snart hemifrån igen. Vi skulle fortsätta vår dag med bio bestämde vi på vägen hem. Vi åkte till Citrus Park Mall och såg National Treasure -Book of Secrets. Den var riktigt bra och skapade en trevlig diskussion om vad som kan vara sant av det de visar och pratar om i filmen. P var på skolresa till Washington DC i somras och var på historiska platser som omtalas i filmen. Vi kom överens om att det med säkerhet finns de som ser filmen och sedan ger sig ut på skattjakt. Inte vi inte, vi är samlade och realistiskt svenska så vi vill ha lite mer bevis för att det finns. Vad vet vi förresten. Vi tyckte i alla fall om filmen båda två. Vi var hemma sent och då var det dags för voffsingarnas nattpromenad.

Nu är kylan över för den här gången och den floridianska värmen kommer sakta men säkert tillbaka....

Inga kommentarer: