fredag 18 januari 2008

show-n-tell- mitt skrivbord

Mitt skrivbord är välanvänt. Där börjar jag varje dag numera. Kan inte påstå att jag gör så om jag jobbar, men numera jobbar jag hemifrån och ideellt så då blir det morronkaffe här, lunch och fika, men inte middagen tack och lov. Så imorse då satt jag här och gjorde klart diverse jobb för skolan och för kommande SWEA årsmöte.
Skrivbord före
Jag numrerade och katalogiserade böcker till vårt bibliotek som vi har i skolan. Vi fick en generös mängd böcker och material från vår syster-skola i Fort Lauderdale och vi har dem i ett s.k lärarbibliotek. Men sen städade jag av skrivbordet och började baka en sockerkaka och köttfärslimpa, sen ska golven städas och hundarna badas....så dagen är bokad åt hemmafrusplikter. Så här lagom till helgen....TGF
skrivbord efter
Imorse när jag och hundarna var i bollparken och njöt av den svala morgonen så möttes vi av herr och fru Big bird. Jag fick lämna voffsingarna i bilen för de inte skulle skrämma dem. Men det räckte med att jag gick ur bilen så började de sakta gå därifrån och plötsligt flög de iväg. Stora fåglar, flyttfåglar antar jag, för jag kan inte hitta en bild på dem under sökordet Florida birds. Någon som vet??? De har kanske flygit ner hit från Canadatrakten.........
vad heter herr och fru långskank?

8 kommentarer:

Fia sa...

Det ser ju ut som om du har stött på tranor...men i Florida???

Malin sa...

Hej Fia, ja det är nog som jag tror att de bara är här på besök:)

aurorabuddha sa...

Fint skrivbord, bade fore och efter! Skulle nog inte ha nagot emot att jobba dar... hemma, vet du... Jag spenderar mycket tid vid mitt skrivbord - har alltid gjort. Kul att du ar sa engagerad i svenska aktiviteter! Jag onskar vi hade sant har i SA oxa. Redan etablerat. Men det har vi inte.

Hmmm... jag kan inte lista ut vilka faglar det dar ar? Dar vi promenerar varje morgon har vi massor med intressanta faglar oxa! Flyttfaglar och annat. Jag har blivit nastan fagelskadare pa gamla dar. Ar inte det nordigt?

Malin sa...

Hehe, fåglar är väl inte nördigt. Jag älskar att höra dom kvittra om mornarna när morgonkaffet avnjuts. De här var fina också men inte vet jag vad dom heter och om de satte fart mot mig då skulle jag får skräck àla Hitchcock:) Tackar o niger för komplimangen om skrivbordet..ja, jag trivs där och svenskheter är nystartat här och det är mycket jobb men också mycket roligt.

Victoria sa...

De ser ut som tranor fast vad de heter har jag ingen aning om. Kul att du fick se dem!

Anonym sa...

Stämmer in med fg talare - nog tusan ser det ut som tranor allt...

Halkade in här via EFIT-sidan - skoj att se en dag borta i landet "over-there"

Kram

Malin sa...

En trana är en trana antar jag:) inte så noga vad den heter.Den är nog bara här på besök i alla fall, tror jag,tack alla för råd och hjälp.

SweFlo sa...

Hej!
Tittade in en snabbis och såg att ni har Sand Hill Cranes hos er med! De är ganska vanliga i Florida, och vi har en familj som vi följer varje år. De kommer tillbaka och håller sig till samma mate år efter år. De uppfostrar sina kycklingar tillsammans med. Väldigt fina fåglar.