onsdag 6 februari 2008

Ibland så vill inte teknologin som en själv av en eller annan anledning

Här har jag inte varit på ett tag nu. Livet utanför cyber tog vid och när jag kände för att besöka cyber igen så hände det alltid något. Först ut var sonen som spillde ett glas mjölk över hela skrivbordet...javisst ja- man ska inte äta och dricka vid datorn. Tangentbordet fick spelet och ett tryck på tex. tangenten M gav mghft67. Så här satt jag med ett blött tangentbord och en blogg på gång. Det var lagom till dagen 3 vita saker, bilder hade jag men någon dator att jobba med hade jag inte. Så här kommer de, bättre sent än aldrig.

Först ut är min vita vägg med svenskhetens svenskhet-IKEA dalahästar. Målad av en Swea och donerad till skolan, men får pryda min vägg tills vi har ett lotteri i framtiden. Den hänger högt ovan hundhår och damm....
Som andra vit sak valde jag mitt papper i dess fina förpackning. Skrivarpapper går det åt här som aldrig förr nu när SWEA är igång. Vad är inte bättre att stödja som kvinnoförening än bröstcancer?

Sist men långt ifrån minst, idag 15 år respektive 10 år, den ena längre än mig den andra stelare och gråhårigare än mig. I en vit pennhållare med blåa fjärilar.....och koder som bara jag förstår;)

Så söta så....
När helgen kom så kom också en överaskning. Soffan har blivit occuperad igen och med det kom en bil som inte hörde hemma hos oss. Varje morgon vid 6.10 så går vi ut på framsidan, jag och hundarna för lite morronkoll och P går till bussen och mot skolan. Fredagmorgon så kom vi ut och då stod den här utanför garaget.

Jag tror den här har samma syfte som en bukett rosor har i vissa sammanhang och likväl som ett smycke som hamnar hos en utan att det är födelsedag, alla hjärtans dag eller julafton. Den här var bara till låns men erbjöds mig så ner med taket och sen var det full fart nercabbat brrruuummm brrrummmm...............


I den bilen spenderade vi mycket av dagarna den första helgen i februari 2008. Jag var på en restaurang i Ybor city på fredagen, den ligger i downtown Tampa, Columbia restaurant och där ska vi ha vår SWEA Tampa Bay invigningsfest i mars. Jag var där och tittade på rummet vi ska vara i och bestämde vad gott vi ska äta och mycket mer. Jag hämtade P från skolan i brrrruummm brrrruuummm, jag upptäckte att jag faktiskt också har lite "Need for Speed" i ådrorna även om det värsta jag vet är karuseller, berg-o-dalbanor och att flyga. Fast jag vet att det har med brist på kontroll att göra...det är ett helt nytt bloggämne dock. P som numera har sitt learners permit och kör bil nästan varje dag fick också prova på lilla sportbilen. Nu har han glömt att det var en gammal rostig van han ville ha, nu är det sportbilar som gäller. Den dagen ......



Look who's driving now.............

Inga kommentarer: