måndag 28 januari 2008

Missade show-n-tell i fredags, jag var upptagen med planering inför lördagen...

Vilken tur att jag hade vatten i massor i min blogg för det fick vara substitut för fredagens show-n-tell. Jag hade så mycket att göra inför vårt första årsmöte på lördagen så dator var enbart en e-mailsmottagare mycket av förra veckan, men framför allt mot slutet. Det var dags att samla så många medlemmar av våra ca.60 medlemmar på en och samma plats för att rösta in vår första och nya styrelse för SWEA Tampa Bay. Det var lunch planerad, dagordning i ordning, inbjudningar utskickade och rsvp med påminnelse mottagna. Det var mycket styr och ställ men vi lyckades sköta allt med lugn och sans. En kanske ganska tråkig form av möte med dagordning, val och byråkrati lättades upp med buller och bång när en gammal folkkär ikon från Sverige klev in med rosor i hand för att tilldela oss i nya styrelsen. Det var så delar av medlemmarna ropade högt när de såg vem som klev in. Roligt var det och se om ni kan se vem det var....

Han ledde oss i SWEA sången och vi sjöng för full hals och med mycket glädje. Vi skojade lite senare om att vi skulle göra en version av SWEA sången av en Uggla låt. Den vi har idag är jättefin så det är inte det, bara att tydligt är vår generationsskillnad och många känner inte till "Flickorna i Småland" som den sång vi använder idag är skriven till. Men den är inte svår så har man bara någon som tar ton så går det bra att sjunga den också:)

Sweor i form av Baby-boomers, Gen.X och Gen.Y

Äkta "svenska" räk- och laxmackor

2008 SWEA Tampa Bays styrelse


min söta O-klubba med fjäril och vackra blå-gula blommor
TACK:)

För fler bilder och andra Sweors bloggar om den här dagen gå till Nina- Tampa och Anette-Clearwater , och inte minst vår egen hemsida www.swea.org/tampabay där kan ni se och läsa mycket om allt som rör vår organisation. Nu vet jag vad jag gör de närmaste åren.......:)


Inga kommentarer: