onsdag 23 januari 2008

Oväder och ensamma hemma....

Sent igår så satte ovädret igång här i riktig floridiansk stil. Nu när man är igång och bloggar så tänkte jag dela med mig av vad som är vardag i tropikerna. Ska man ha varmt och skönt året om så får man ta den höga fuktigheten, störtregn och blixtar och dunder. Från ena dagen till den andra ändrades temperaturen från runt 10+ till 30+, lite överdrivet men ändå inte. Då sa det så småningom bang, boom och öppen himmel. Det är inte något speciellt med det förrutom att det ofta blir tornados så här års av sådant väder. Nu lovade de att så skulle det inte bli och det blev det heller inte. Tur både för dom och för oss... så här kan det alltså vara här i Florida när det regnar i januari.
Lutz är var jag befann mig, och så här såg det ut utanför min framdörr, drip, drop-drip,drop

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit det ser ju inte så nice ut ! Här hemma är det ju ett jäkla skitväder oxå ! Rena rama höstvädret. Regn och rusk ena dagen och fruset andra dagen ! Man undrar ju vart världen ska ta vägen !!

Kram från Carro

Malin sa...

Ja det kan man undra över .......det är likadant över hela världen.