lördag 19 januari 2008

EFIT- sent om sider men här är den

10.05 pratat i telefon och läser e-post,
sovmorron idag
11.05Packar Ps gitarr, skjutsa musikutrustning
àla mama-roadie göra jag varje helg... 12.05Ute på promenad och ser grannens söta
brevlåda, jag vet en tjej hemma i Sverige som
skulle vilja ha en sån....
13.05Tillbaka från promenaden och där står
grannensglassbil, den suktar P efter om han
fick välja,näst efter 350z. Men man kan väl
inte köra runt i en glassbil?
14.05Planerar inför årsmötet, det gör jag visst
varenda dag verkar det som, men så är det
när det är viktiga grejer på "G".
15.05 Hämta posten....
16.05 En mulen dag passar den här filmen bra..
kan se den hur många gånger som helst fick sluta
hastigt då oväder drog in, då stänger vi av vår
kära ägodel-datorn
17.05 Det börjar regna och de varnar för
tornado,det är ju nästan samma väder som
hemma i Sverige....
18.05 Det regnar fortfarande men inte lika hårt
19.05 Diskat och klart....
20.05 "jag längtar ut igen"
21.05 P är hemma igen och skriver klart breven
till brevvänner på en skola i Lidköping, Sverige
22.05 Nåt händer och jag kan inte lägga ut mina
EFIT bilder och sen sussa...så nu är det mitt i natten
och här är min dag...god natt:)

8 kommentarer:

Anonym sa...

men vilken bra idé! Att ha en egen glassbil! *S*

Trevliga bildeR!

Anonym sa...

Mysigt med Efit dag! Stormen här i norrköping upplevde jag inte som nåt vidare värst.. visst blåste det o regna på tvären.. men efter tre år i kalmar är man nog lite avtrubbad =)Jag ska me ta tag i efit glömmer dock jämt bort det =) Kram kram

Anonym sa...

Häftigt med egen glassbil! =0)
Och brevvänner... Själv har jag bara ett par "mailkompisar".

Anonym sa...

Kikar förbi här borta från Sverige =) Kul att se din efit.

Vilket oväder, här har det varit storm men slutat och nu lyser solen istället.

Ha en bra dag!

Anonym sa...

Fräck brevlåda. Helst den lille där under..
Självklart ska man ha en glassbil! Men till vad är en annan femma ;)

Ni såg ut fått lite ordentligt med regn där ja!

Victoria sa...

Jag skulle också vilja ha en sån brevlåda - men här MÅSTE alla ha likadan brevlådor... Morr.
Kram/Vic

Malin sa...

jette: tack!ja det kan vara bra att ha när man bor i tropikerna:)
johanna: nej jag vet, ovädret vi hade igår var milt med hur sommarstormarna ser ut, men det blir säkert en sådan dag som är EFIT när vi kommer till sommaren. Ha det gott och hälsa alla med stor kram.
cat: ja brevvänner i stil med hur man skrev brev förr är en stor del av aktiviteten, mailkompisar och förkortningar är vad livet består av idag, så det är bra träning och kanske man får en brevvän för livet, vem vet?
trulsan: ja här är det 11 grader, inget regn och sol= riktigt svenskt septemberväder efter stormen
micke: så regnar det ofta här och värr än så.brevlådan är jättesöt, glassbilen vill nog sonen ha bara för det är fräckt att köra runt i-utan glass men med sitt hårdrockarband tror jag.
victoria:allt om bloggande har jag lärt mig av att läsa din;)tack för mentorskapet, fördelen med att bo i ett icke-"gated" eller restricted område är just att här kan man göra som man vill....på gott och ont. hälsa tjejerna där nere nu är jag på väg till skolan...


Alla: vad roligt att ni kom förbi och jag ska återgälda besöket ..senare ikväll. Ha en skön söndag var ni nu än är i den vida vilda världen...www-kram

Nina sa...

Åh vad söt brevlåda! Det är så synd om lamantiner (vägrar säga sjöko då det låter för mycket som sköka) när de blir skadade eller dödade av motorbåtspropellrar. Hmm, vår brevlåda behöver en makeover...