måndag 21 januari 2008

Bygger hemsida åt min BFF

Idag när det varit helgdag och allt här i USA så har jag mest varit hemma. Jag har börjat jobba på en hemsida åt min BFF som sitter hemma i sverige och jobbar på sitt alldeles egna företag. Det är jätteroligt och jag vet att hon är skicklig, kunnig och framgångsrik inom hennes profession. Nu är bara första sidan klar men jag ska jobba mera på det. T.o.m första sidan är bara en provisorisk start. Vi får se vad det blir när jag en dag anser mig klar, vilket man nog aldrig gör när det kommer till hemsidor.


Igår var vi i skolan som sig bör på Söndageftermiddagar. Det är jätteroligt nu i våra nya lokaler och vi lär oss svenskheter i en rasande fart. Vi växer sakta men säkert och hoppas många fler hittar till oss. Därför blev jag glad när jag såg att en av februari månads EFIT dagar var en söndag och därmed en skoldag. Då kunde jag fota för fullt och visa er som läser min blogg hur det är när vi är i skolan. Men ack och oj, den söndagen är vi inte i skolan för dagen efter är Presidents Day och lik den här dagen, Martin Luther King day, så är barnen ledig från den amerikanska skolan. Så då har vi ingen svenska skolan heller, vi hade det den här gången för annars hade vi precis kommit tillbaka förra söndagen för att vara hemma nästa. Det går ju inte när man är i "learning mood".
När jag inte satt inomhus idag och byggde hemsida och annat husmorsgöra så var jag uppe i bollparken med mina lurviga sambos. Vi skjutsade P till en kompis som utlyst Guitar Hero3 fest idag. Det är så roligt att komma upp till parken, vi är i slutet av parken där det är ett litet gran/tall område, det är alltid någon anna fyrbent eller tvåbent ute och rör på sig där. Idag så fick Darcy, rottisen, syn på en häst på andra sidan gatan som gick och betade bland apelsinträden. Han la sig ner i spanarposition, han ser så rolig ut och han följer hästens minsta rörelse. Tills slut kom hästen fram och tittade på oss, orädd och nyfiken. Då blir Darcy nervös och kom till mig och gömde sig. Jag tog lite foton med telefonen......


Buddy var mest sugen på att fortsätta att leka med bollen medans Darcy satt, låg, stod medans han konveserade med sin vän vita hästen:) Senare ikväll så var det dags att se Ondskan, ett projekt för P som han gör i sina distansstudier för Sofia Distans. Till filmen ville han ha något att mumsa på, så vi satt och funderade ett tag. Han var chokladsugen och ville åka och köpa den belgiska chokladen i affären, de där som är formade efter snäckor. Men så kom vi på........

P och jag hittade den här i vårt sökande efter Kladdkakerecept, mycket roligt tyckte vi och fick skratta en stund. Det förlängde livet lite och jag är mäkta imponerad av filmvalet av dessa unga regissörer. Med tanke på vad för filmer som ofta kommer från vår Y-generation idag. Generalisering, I know:(





Kladdkaka kan vi göra, Swedish sticky chocolate cake, så dags att inspektera skafferiet om vi hade alla ingridienser. Men vi saknade en ganska viktig del, flour-mjöl. Så in i bilen mot affären, den närmsta vi har är Winn-Dixie. Jag gick runt, runt, runt, runt och lite mera runt, runt och så runt i den affären kliandes i huvudet. Var i hela friden fanns det mjöl?

Vi fick köpa en Betty Crocker extra fudgy browniemix, enkelt och bra, men inte är det något Swedish sticky chocolate cake över den. Men vi fick vårt sötsug tillgodosett och sedan såg vi filmen som jag egentligen inte vill se någon mer gång. Nu är nästan alla brownies uppätna och filmen slut. Imorgon är det skola igen och vardagen tar vid igen. Imorgoneftermiddag ska vi till körkortsstället och P ska få sitt "learners permit".Brrrooooommmmm!

Inga kommentarer: