onsdag 20 februari 2008

Total Eclipse/ Månförmörkelse 022008

Jag var ute och for hela kvällen. Sanslöst trist trafik var det på vägen över bron mellan St.Petersburg och Tampa. Vi var över där och tittade på bil, H. och jag. På vägen hem såg vi en mycket vacker fullmåne. Sedan när jag klev ur bilen hemma fick jag syn på månförmörkelsen och rusade in, hämtade P och kamera och sedan så beskådade vi en mycket stjärnklar himmel med en rödlysande måne. Vi kommenterade att där vajar den amerikanska flaggan, och att så där kanske Mars ser ut? Vi har en antagen bra kamera som vi inte vet hur vi ska utnyttja till fullo, men här kommer lite bilder:) P tog bilderna och de är ju jättehäftiga.....den sista är kamerans egen månförmörkelsekonstverk, den mörka är när tjocka moln drog in, annars var det som sagt en mycket klar himmel. VACKERT! Nästa gång är den 21 December 2010 och då kanske vi ser det igen,om molnen håller sig borta förstås.

1 kommentar:

Nina sa...

Visst var det tufft med månförmörkelsen! Jag var ute och cyklade medan den pågick, och när jag kom hem så var den fulländad. Men du, varför åkte ni ända till St. Pete för att titta på bil? Vilken bil var det då? Volvo XC90 kanske? :D