fredag 15 februari 2008

hjärtformade saker

Fredagens tema och också månadens tema är just hjärta. Jag har varit i full gång med att planera ett föredrag för Sweorna om kvinnor och hjärtsjukdomar. Vi har resusurser inom vår organisation att fixa det men tiden räckte inte till. Så vårt tema hjärta tar vi med oss ända in i April. Men man kan väl knappast bli för mycket upplyst vad gäller vårt hjärta. Det som intresserar mig och som är tanken med att vi ska ha en träff i hjärtats tecken är just hur de kommer på, inom sjukvården, att kvinnor kan ha helt andra sympton än de som är klassiska och ofta förekommande hos män. En organisation i USA, non-profit organisationernas högfäste, är den här: womenheart.orgVarför nu det här får sådan uppmärksamhet just av mig är för att jag är troligtvis fördestinerad att få någon slags hjärtrelaterat tillstånd i mitt framtida liv. Och jag är också expert på att förtränga det och knappast så lever jag som jag lär. Men jag tänker på det ofta, ofta, och änn oftare.Så igår var det verkligen All Hjärtans Dag. P och jag var på affären för att köpa choklad för det hör ju dagen till men knappast hjärtat till;) I alla fall så köpte vi till slut belgisk choklad för vi är inte några fans av amerikansk choklad. Belgisk eller Schweizisk är vad vi föredrar. Annars är vi Mmmmmmarabou och salt lakrits "all the way".

Inga kommentarer: