söndag 17 februari 2008

EttFotoITaget och det var därför jag hade kameran med mig???som jag undrade hela dagen;)

Det var full fart idag så det hade varit mycket trevligt med EFIT. Men se det glömde jag alldeles av även om jag faktist satte alarm på telefonen efter förra gången som jag missade fredagens tema:( Jag var i alla fall modelltaxi idag. ModelsearchNYC var i stan. Vi vaknade upp imorse och full fart från det ögonen öppnades. Vi tog oss lite sovmorron så här på Söndagen; många andra här i landet göra inte så. Sedan duschade och gjorde vi oss iordning, ut med hundarna, P packade sin gitarr och annat, jag packade min väska med SACC och SWEA papper. Jag körde först P till sina kompisar i Tampa Palms. Jag släppte av honom vid 11.30. Gasen i botten till H för att hämta henne, därefter hem till J och hämta B. Det var B som skulle prova på modellyckan. Så jag var chaffis då H:s bil stod hos bilmeken efter en oturligt slut på veckan. Modellföretaget var på Grand Hyatt nere vid vattnet, när där vi bodde när vi först kom hit. Vi var där en liten stund innan 14.00 då det startade. Vi fick gå in i ett rum där alla samlades, även jag. Jag hade kameran bredvid mig hela tiden men vara alldeles för feg för att ta en bild. Alla som var där för att finna lyckan som modell fick ställa upp sig i rad utmed väggarna; gå förbi ett bord där en "agent" satt och de gav en ett kort för att få komma tillbaka om de tyckte om vad de såg. Jo då, söta B fick ett kort och blev självklart glad:) Det blev förstås H- mamma också och efter de fått vara inne och pratat och blivit beskådad så kom B ut med ett papper där hon var inbjuden till en exposè där hon ska få träffa ett gäng argenturer. Nu blev det fart på mor och dotter och mycket ska planeras och utfärdas. Professionella foton ska tas, hotellrum ska bokas, kläder ska tvättas och strykas, rätt kost ska planeras och ingen, säger ingen choklad ska ätas. Det till Bs stora förtret! Orlando nästa......
På vägen hem såg vi flera flygplan som hänger i väntan på att landa. Jag var tvungen att ta ett foto för att påvisa att de hänger där alldeles stilla. I alla fall ser det ut så; jag har också varit på de där planen ett antal gånger och det känns så också. Streak-effekten bjuder jag på. Bilden är tagen genom bakrutan och där har Darcy flåsa lite i veckan och jag har inte putsat rutan;)
Igår var vi i Orlando och träffade Sweor, på IKEA igen. Det var räkmackor och kaffe på bordet. Vi såg en film som IKEA använder för att berätta för ovetandes om hur vi i Sverige är och hur lever m.m Vi fick oss många goda skratt och jag har letat febrilt på youtube efter den men utan lycka. Den var annars mycket informativ och jag skulle gärna visa den för engelsktalande vänner, så är det någon som vet att den finns på nätet låt mig veta:) 20 non-swedes tell about sweden heter den. Vi var i alla fall ett glatt gäng som träffades, några Sweor och några som blev Sweor. En Swea hade med sig smycken och visade; jag blev alldeles förälskad i ett halsband och köpte det till mig själv i 10-årspresent. Jag gillar stilen så pass att jag ska se om jag ska återförsälja smyckena häröver. Swean som sålde dem är en snow-bird och flyger snart hem till Sverige för vår och sommar där. Nord heter företaget som designar, tillverkar och säljer smyckena.http://www.showroom.nordgoteborg.se/

Jag är annars inte alls mycket för smycken och tål inte silver när det kommer till örhängen och ringar. Halsband går bra och det var ju just det det här var....Ett långt vackert halsband som återspeglar den färg på top jag har den dag jag bär det. Nu i dagarna två har det varit svart. Jag hängde upp smycket för att se om jag kunde få en bra bild av det. Jag hängde dem tillsammans med de torkade rosorna från min "ordförandebukett", som var så vackra sååååå.

De syns inte så väl
i blixtens ljus, men guuuuuuu vad jag tycker om halsbandet. NU ska jag maila gbg och se om de har något intresse av att jag säljer deras produkt. Jag tror förstås att den går att sälja;) Vi avslutade vår IKEA vistelse med lite shopping innan vi hämtade upp våra donationer från IKEA som vi fick till vår invigningsfest. Det är bara att räkna ner dagarna och nu är det mindre än en månad tills partyskorna åker på:) Så här blev det lite bilder trots allt, även om det inte var en timme mellan varje......

Inga kommentarer: