fredag 29 februari 2008

show n tell- Med eller utan Vaddå?

Det här var inte lätt! Det är inte ofta det är något som är med eller utan om det inte gäller flytväst, cykalhjälm, bilbälte eller någon annan skyddande konstilation. Så jag tänker så det knakar och kom på att jag har ju inte någon hastighetsmätare i min bil numera. Den strejkar och hoppar bara igång ibland. Då är man tacksam för sin TomTom när J J inte är i fixartagen.

utan

medLite svårt att ta foto när man kör så det gick inte fort som ni ser, 9 miles. Men det är hastighet, om än låg, med TomTom; utan hastighet med VolVo och då även utan milräknare. Tur att man har en TomTom:)

Nu ska jag sova, men först så måste jag visa min väckerklocka. Den låter så här purdy purdy purdy... whoit, whoit, whoit, whoit ,en övervintrande cardinal är vad det är. De är röda och vackra och väldigt högljudda. Så varje morgon så låter han så som ni hörde. Imorse när jag var ute och sa hej då till P så satt han och kvittra i trädet. Jag tänkte att dig vill jag ha ett foto på och berätta om vilken vacker, men en aning irriterande, väckarklocka du är. Det var inte lätt i mörkret, och alla grenarna och en trött Malin till på köpet. Här sitter han i alla fall och purdy, purdy, purdy...whoit, whoit, whoit, whoit ( inte mina ord, det är så de lärda skriver cardinalens tjatter) När han blivit bländad av blixten en gång för mycket så flög han till det grenigaste trädet i trädgården och gömde sig, ni ser det på de sista två bilderna.



Inga kommentarer: