lördag 14 juni 2008

Vi går vidare....bara vi slår ryssarna på onsdag

Vi var ett kul gäng som träffades på en taverna i St. Pete idag. Det kom ett email till mig och jag skickade det vidare men hmmm det var inte många som kom från det. Men där var i alla fall ett kul gäng som var redo för lite hederligt svenskt bollspel, däribland jag själv och miss H. Jo, Eurosportkanalen kör UEFA Euro2008 live här och det är vi tacksamma för. Trots att vi fick sitta redan vid lunchtid med en kall bärs, men vem klagar, och fira det första Zlatan-målet. That was it!!!!! Vilket jubel vi hade då, smsande till sverige och samtal....det dog senare ut när Villa kom farandes och plöjde förbi två blågula och den grå sträckte på sig så han höll på att spricka...men nope den gick in:( Tack vare grekerna och deras lika bistra dag så kan vi nu se fram emot att landslaget håller vad de ikväll lovat " Vi går vidare!". Ja, det är de som säger så ....så vi får tro det. Onsdag kl. 14.30 börjar sändningen här och då jobbar många så det blir inte någon taverna då. Men vi sa vi ses i finalen så vi får la hoppas att våra blågula gubbar tar sig så långt;) Heja Sverige!!!!! Tack St.Pete swedes för en trevlig dag också:) Nästa helg ska vi fira midsommar där.......

På hemvägen så hade vi en nära krockupplevelse, but hey, det har man nära på varenda dag här. Jag hade tänkt att jag skulle ta lite foton av våra gamla hus vi ägt under min tid här, dels för ett behov av det som jag har men också för att visa hur det kan gå från det ena till det andra i livets berg- o dalbana. 1997 kom jag hit ......och på den vägen är det

ein

zwei

drei

Tur är att det är gott om träd och grönt här vid hus 3, sedan så har nya ägare målat om de äldre husen då hus nummer 1 var gult på vår tid, hus nummer två var vitt och blått, det som knappt syns är nog tur det inte syns;)

Nu saknar jag min lilla P hur mycket som helst och han har bara varit borta några dagar, en vecka på måndag. Ja ni det är inte lätt alla gånger men det sägs att det är bra att sakna varandra lite ..........

love n miss u

1 kommentar:

Anonym sa...

Saknaden är värst i början. Sen kommer en period då det blir bättre för att sedan komma tillbaka. Kanske hinner din son tillbaka i tid innan den starka saknaden återvänder.

Från en som förlorade sin son till Sverige förra sommaren.