onsdag 18 juni 2008

Det tog mig halva livet att förstå......

...att fotboll är lite roligare än hocky. Jag är annars sedan ungdomen ett större fan av hocky än fotboll, trots det har jag nog sett fler fotbollsmatcher än hockymatcher. I alla fall så fick jag en s.k revelation här i dagarna.....jag kom på att det var rätt så trevligt att titta på fotbollens män jagandes den där bollen som inte verkar nå mål för våra grabbar. 22 vältränade kroppar är ganska så uppfriskande så här i nyfödelsens ålder som jag befinner mig i. Nu när man haft många år på sig att skapa skavanker och missbruka sin kropps form ett antal gånger. Ja då menar jag tt hej och hå det är ju riktigt trevligt att helt legit sitta klistrad framför TV:n i 2!! timmar och titta på fleratalet män och dess fysik:) Även om Sverige nu är ute ur leken...:( Då hejar vi fram holländarna både för att de faktiskt är obesegrade, spelar fin fotboll och så är jag lite partisk ...........

Fotboll är roligare just för vad jag kommit på att man ser, eller vad jag ser kanske jag ska säga ,,,,mot hocky som är mer fartfyllt men ack så svårt att se några muskler under munderingen;) Nu är jag sanslöst sexistig..antar jag. Men, men....så är det väl för inte som flera av de här grabbarna, i båda sporter, också modellar för oss. Och heller inte för inte det är rätt poppis och vara fotbollsfru.......ack vad jobbigt det är att vara pånyttfödd vid 40 års ålder:)
Mycket tråkigt tycker jag det är också just ur fotbollens vy att Sverige spelade en mycket lam match mot ryssarna. Det hade varit så roligt att hängt med lite längre nu när alla matcher sänders LIVE här i USA. Det är inte alltid man får ha den lyxen...sedan sa vi också på tavernan i lördags att vi skulle ses till finalen.....det sista som lämnar en är hoppet.

Inga kommentarer: