måndag 29 december 2008

Kent ..mina absoluta favoriter!!!

Kent...de har varit med mig i livet lika länge som P har. Jag minns låten Frank ,som var med på deras första platta vill jag tro och den låt som gjorde dem mainstream. Sedan dess har många mycket givande låtar kommit fram. De anses som en av Sveriges absolut största rockband! Om jag kunde hade jag lagt ut för er att höra mina favoriter av deras låtar men...de är ett av banden i världen som inte vill bjuda på sig i den högteknologiska världen. Lyssnar ni på Frank så kommer ni till youtube där de flesta av deras låtar finns, men där embedded är disabled by request:(

Jag har aldrig lyckats se dem live, men än så finns chansen så vi får se. Deras texter är otroligt bra och en utmärkt källa till vårt svenska språk. Så när man bor utomlands så är Kent ett bra verktyg i att underhålla språket hos våra barn. Jag är inte en legit lärare i diplom etc men har medhåll av de som har vad gäller Kent och deras texter. Så därför törs jag sprida det vidare;)


en som inte var låst ännu hittade jag;) http://www.kent.nu/


Kent är aktuella med en ny svensk film om mobbning. Där de skrivit musiken till filmen och titellåten
På Drift finns att ladda hem gratis från http://www.friends.se/

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är de grymt bra :) Många säger att de är pretentiösa och alldeles för deprimerande, men det är blues också apropå ingenting. Verkligheten är inte hejsan svejsan hela tiden. Som oftast när jag lyssnar på musik så fokuserar jag främst på melodin och rytmen. Texten kommer i andra hand. Jag har aldrig varit musikalisk eller haft minsta intresse av att spela nåt instrument förutom när jag försökte leka lite med min brors keyboard några gånger. Sen var ju musik ett obligatoriskt ämne i skolan och jag lyckades faktiskt få VG i slutbetyg. *kram*

Anna @ Amerikana sa...

Hej!

Jag har skapat ett litet forum som jag kallar Smågodis (http://smagodis.getforum.org) för svenska tjejer bosatta i Nordamerika eller intresserade av USA/Canada i allmänhet och kanske planerar att resa eller flytta hit. Till skillnad från SWEA och Svenska Mammor, så är det gratis.

Jag fick idéen då jag dagligen läser svenska bloggar från USA, där vi alla delar med oss av tips och information i kommentar fälten, men eftersom inte alla har en blogg så kommer ett forum till bra användning. Namnet Smågodis,
eftersom vi saknar lösviktsgodis och att det är helt enkelt ett forum med lite gott & blandat!

Själv bor jag i Californien med min man och dotter och har bott i Canada och USA i snart 12 år.

Informera gärna dina läsare så vi kan nå så många svenska tjejer i USA och Canada så möjligt! Tack för hjälpen och jag hoppas att vi alla kan knyta lite kontakter, få lite tips och idéer!

Kram,

Anna

Forum - http://smagodis.getforum.org

Blogg - http://www.thethriftystylist.blogspot.com/

Malin sa...

Kul och tack för att du hörde av dig. Jag ska länka till dig och kolla in dina sidor och ditt forum. Vi hörs mera...kram Malin