tisdag 2 december 2008

Första Advent...

Bråda tider som det heter så här års. Det är det verkligen i livet här på min gata i stan. Vi närmar oss att fira ett halvår i vår lägenhet och visst trivs vi, men det är inte lätt alla gånger
och månaderna går lika fort här som någon annanstans. I alla fall så är det mysigt med ljus i vårt hus och granen är klädd:)Vi tränar för fullt för luciafirande i skolan och för julmarknad med
Sweorna.Vi får se hur det går, allt det går av stapeln den 21 december så tills dess. Oj, oj , oj, oj full fart!!!

P och jag var på IKEA Orlando i helgen och åt lunch, köpte småpryttlar som en liten matta till dörren, rund och röd, lite bestick som vi saknade, metall och plastiga, och en ny diskborste med sugpropp. Kanonkul! På vägen hem så körde vi förbi vårt "egna" IKEA och det växer fram sakta men säkert. Inte så sakta faktiskt, vad jag förstår ligger de före i planeringen.


Vi får se när de öppnar, men då så kan vi åka dit på ca 10 min. Idag så åker vi 1h+ till Orlando. Det är ju inte några problem men skillnaden blir att IKEA kan bli en sväng till affären istället för en dagsutflykt som det står för idag;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Attans att jag inte kommer att uppleva invigningen av IKEA Tampa...! Men men, sånt é livet. Jag tände faktiskt också första ljuset av fyra i en adventsstake i helgen, jag som annars inte är en särskilt "julig" person. Vi har även en adventsljusstake i ena köksfönstret, kanske postar jag en bild på den. Nu snöar det ute också... kram på dig. Strör lite snöflingor över dig också :)

Anonym sa...

Nu kom bloggen jag väntat på :)
Men den blev utan kaffe nu *s*

Härligt att ni får ikea nära sen. Jag älskar att gå på ikea och jag har 5 min. med bil dit, helt perfekt :)
Här har de pyntats och jag längtar till jul nu, fattas bara en sak och de är snö. Här regnar de som vanligt nu för tiden då de är vinter.

Ha de kram Ullis

Anonym sa...

Vi var med på Ikea häromdagen! Hoppas det är bra med er! kram kram

Caroline sa...

Det kan bli dyrt...att ha IKEA sa nara...istallet for att aka o kopa mjolk blev det en sang pa IKEA! men kul.......jag alskar IKEA!

Malin sa...

Nina- Jag ska kolla och se om du postat nån bild. Jag postade precis nr 2. Du kanske borde hoppa på ett plan och komma hit lagom till sommaren och invigningen???

Ullis- Och nu har jag bloggat igen..kors i taket. Jo, jag har hört att Novembervädret håller i sig där hemma:( Hoppas ni får snö, om ni önskar det vet ja.

Johanna- Vad kul! Ska kolla er blogg om ni postat nåt av era inköp. Hälsa alla många kramar från mig och P

Caroline- Trevligt att du kom hit och hälsade på. Jag misstänker precis det du skriver att besöken blir många ju närmare det ligger...jag älskar IKEA också så jag hoppas bara plånboken fylls tills dess