måndag 8 december 2008

Andra Advent...

Det närmar sig med stormsteg...julen menar jag. Den här helgen var det dags för SBTAs årliga julfest. SBTA Scandinavian Baltic Trade Association that is....
Vi var där i form att ett gäng Sweor och hade jättekul. Luciatåg var där med en blandning av skoltjejer och Sarasotatjejer (tack snälla ni som kom). God julmat, köttbullar, prinskorv, janzon, sill, lax och mycket, mycket mer. Fler bilder och mer text kommer upp på www.swea.org/tampabay så småningom. Vi hade jätteroligt!

Vi har fått utökning också...en liten misse/missa som fick tycke för mig för några veckor sedan. Hon väntade snällt utanför tills jag kom hem ett antal gånger och sprang med mig upp i trappen. Så sööööt! Så i Lördags så hade hon fått mat av mig och satt utanför min dörr och jamade. P kom hem och råkade släppa in henne och hon sprang förstås in. Vi antar att hon är en s.k stray så hon får vara här hos oss ( i hemlighet än så länge). Hon är ute om dagarna och kommer sedan in på eftermiddagen när man kommer hem och får lite mat och sedan sussar, som ni kan se;)

Och inte att förglömma; i fredags på väg till julfesten stod trafiken stilla medans jag fortfarande gasade på. Då hände det här.....boom crash boom Så när man inte kan köra svenskt då får man köra amerikanskt. Jag får hyrbil medans min bil blir lagad, om de inte vill skrota den förstås- time will tell. Chrysler 300M ...ååhhh en sån har jag sagt att jag vill ha länge. Jag tycker de ser så maffiga ut....så nu glider man runt i den och hoppas att det tar en tid att fixa gamla volvon. För den vill jag ha tillbaka...inte ens airbags kom ut när det smällde. Kanonbra bil! Love it!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte du förstått att man ska bromsa när andra står stilla hehe.

Förstår att du glänser och glider runt nu när du har turen att köra en sån snygg bil :)
Kram//Ullis

Anonym sa...

jo då..men vi kan ta den diskussionen igen när du varit här och kört runt ett tag;)kram tebax