torsdag 11 december 2008

Kattmamma...

Min allra goaste vän sedan många många år vet hur mycket hundmänniska jag är. Kanske fär det därför den här missen/missan, som kom in i vårt liv hastigt o lustigt, beteer sig som en hund. Vad vet jag iofs som aldrig haft katt förrut, menar hur en katt beteer sig?Men den här är supergullig, rullar över på rygg för att klias på magen, fläker ut sig som vår rottis för att bli klappad på insidan av låren och över magen, springer till dörren för att hälsa och stryka sig mot benen när man kommer hem, lyssnar och kollar mot dörren när någon närmar sig.....men som sagt vad vet jag om katter. Nog beteer han/hon sig som en liten chihuahua finns inombords. Och det är tur att det växer stora träd som man kan gömma sig under inomhus också:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh va gulligt. Kan säga att min katt är som en hund här hemma. Men kanske inte så konstig då de finns ett antal hundar här. Just nu har vi oxå 5 valpar som snart är 4 veckor.
I morgon ska vi oxå fixa träd inomhus, blir väl nått för valparna och klänga i:)

Kram//Ullis