onsdag 6 augusti 2008

Flytten har gått bra och nu är vi installerade med det lilla vi har....

Men oj vad skönt det är att vara på plats och vara sin egen igen. Även om jag är ytterst tacksam till alla mina vänner som så generöst öppnat sina hem för mig den senaste tiden. Det är tur man har både SWEA-systrar, AM-systrar och andra vänner i tider som dessa. Det rullar på så sakterliga och nu finns det ingen återvändo. Men det sägs att det alltid bara kan bli bättre.....så vi får la se:) Som sagt bloggarstress lider inte jag av men något litet ville jag lägga in, nu när det är ett tag sedan. Jag har så mycket att bluddra om men jag är lite blasè just nu och återkommer när energin ligger åter på topp...kram och tack för besöket.
Något temabaserad fotografering här idag: man är aldrig så patriotisk som sagt,som när man inte bor hemma i gamla svedala:)

Klassisk älg som får hålla i flaggan- inköpt på Arlanda en gång i tiden
Allt svenskt som man är med och styr och ställer med-allt för att hålla blågula ådran igång
Visst är man hur stolt som helst för att IKEA kapitalismen även kommer hit,
tur är också att man har goa svenska vänner - även här i red-white-n-blue country
En tavla gjord i äkta IKEA-stil av en kär SWEA syster
Så kör man ju blågult också, men visst skulle jag om jag kunde köra amerikanskt;)
mumsfillibumba för riktigt salt,surt och gottigt svenskts godis
Norrköping där man en gång i tiden såg dagens ljus och där man gjort alla sina
ungdomsdagars misstag...;)
P som är inne i vikingaålderns fascination har det här på sitt rum
Och dyrkar de här grabbarna och dess musikaliska genidrag

En sån här tror jag varenda utflyttad svensk har i sitt hem i någon form
Likaså en sån här...........
blått och gult är det.....som gäller
Nalle som P vann på Grönan får bli hängd med SWEA rosor:)






2 kommentarer:

Anonym sa...

STORT GRATTIS till ditt nya hem!

Anonym sa...

Jaaa, grattis! Trevlig helg!