lördag 23 augusti 2008

Internet försvann, för 3 el.4 gången på mindre än en månad

Nu har jag bott här sedan 31 juli och jag har haft en Brighthouse worker här 4 ggr. Jag har pratat med minst 8 av deras representanter. Jag har besökt ett lokaloffice en gång. Det är för att Brighthouse är mitt amerikanska Bredbandsbolag. De har hand om tv, telefon och internet.

Jag har nu precis haft en total mörklägglese över alla 3 servicar,ända tills imorse. Då, plötsligt, så funkar allt igen!!! Bra , javisst, men roligt är när de säger så här: " A technician will come to you sometime between 8-8 tomorrow and you need to be home". Teknikern ringde mig imorse, tack och lov, och sa att han kunde se att allt var igång igen men att han misstänkte det var modemet som behövdes bytas ut. Han kommer inte hit idag med andra ord, men jag måste ha en 8-8 dag då de ska komma och byta ut modemet. Då först kanske jag kan ha min servicar igång ett tag.

Jag tror att vi haft Brighthouse internet och tv så länge jag varit här i USA och jag har aldrig varit med om sen sån tät kontakt som jag har nu. Jag hoppas verkligen att den kommer avta......
Förresten, länkarna på min sida är användarvänliga så ta en sväng och se vad för kul ni kan hitta via min sida:)

Idag är det städardag, blandat med diverse prep work för SWEA och Svenska skolan i Tampa Bay.....så den är busy busy busy och guuuuu vilken tur att internet är igång igen. Skolan börjar den 7 September kl.14.00 och SWEA Tampa Bay har sin "Välkommen tillbaka" träff den 6 September....:)

1 kommentar:

Anonym sa...

inte roligt när de ska strula så. Då de händer här så märker jag va beroende man är av internet. Inte klokt egentligen *s*
Här skiner solen idag så nu ska jag sätta fart att bada hundarna sen blir de städning här :)