tisdag 19 augusti 2008

EFIT 17 aug. en dag eller två för sent- beroende på vilken sida av havet ni befinner er

Idag har jag varit igång och städat igen. Stormen Fay tog en sväng över till den andra kusten så här i Tampa har det varit en så gott som regnfri dag och gummistövlarna fick stanna hemma. Det gjorde också många Tampabor. Skolorna var stängda för att fungera som shelter åt de som bor ute vid vattnet. Nu behövdes inte det men folk var hemma från jobb och skolor var stängda. Det var helt otroligt tomt på vägarna när jag körde till mitt jobb idag.....men det är en annan historia på andra kusten och inlandet.
Min söndag, den 17 Augusti såg ut så här:

Vaknar vid 8.00, ännu en natt med full brottningsmatch med lakan och täcke????
Medans jag njuter av mitt morronkaffe, runt 9.00,så tittar jag ut för att se vad för väder som kan väntas. Vi väntar ju oväder så jag funderar över hur palmtopparna utanför våra fönster på 2:a våningen ska piska våra fönster i regn och rusk a.k.a orkan.
Bonus: mina växter står hos H sedan min flytt och dagen innan EFIT var jag där och fick se att min växt fått en mycket vacker blomma. En Lilja tippar jag men vilken sort det har jag inte en aning om. Men nu får den smycka min desktop:)

Kl. 10.00 så tar jag en banan, en s.k snack
Kl.11.00 kör jag iväg till PIAS- play it again sports, med baseball grejer och golfgrejer. Får naturligtvis långt ifrån vad det är värt men som sagt: nöden har ingen lag!
Junklunch kl.12.00, när jag kommer tillbaka från pantarturenen. Glädjer sonen med lite McD efter plånkan fått påfyllning.Guess what this is?
Efter lunch , kl 13.00, är det dags att lägga ut grejer på ebay.com. Jag mäter allt men måste också väga det. Min våg funkar inte då den har några slags fotavtryck och en minsta vikt som inte är i närheten av vad mina varor väger.
Hoppar in bilen, runt, 14.00,och kör mot shoppingcentret med en Dollar store- allt i den affären kostar $1.00. Letar efter våg men hittar inte någon. Jag får gå in i närliggande Target. Där hittar jag en och kör sedan hemmåt.
Väl hemma, runt kl. 15.00,så blir det dags att väga allt. Alla grejer får en liten gul post-it på sig med mått och vikt på. Post-it ser ni på Hot Wheels bilarna och min silvriga våg ( kitchen scale) ser ni där också. Den väger både lbs och kg, gram och ounces:) Likväl som mitt kära måttband mäter både centimeter och inches. Det är bra det för att omvandla är jobbigt och bekräftat även av amerikaner är att metric system is what makes sense.


Länge och väl håller jag på med det tills det är dags att mejla min SWEA systrar om Fay och lite annat smått och gott. Jag meljar medlemmarna här i SWEA Tampa Bay men även vår systerorganization i söder SWEA South Floridas styrelse. Vi arbetar på att utveckla ett system som gör att vi kan kontakta och nå varandra i händelse av olyckshändelser eller i naturens vredesryck.

Runt kl. 19.00 följer jag rapporten om Fay och den senaste rapporten tror den ska gå iland straxt söder om Tampa Bay. Så här ser det ut då när solen håller på att gå ner, det är molnen utanför mitt fönster.
Oj, kl 20.00, sen middag. Spag står på menyn, snabbt och enkelt.....
Kl. 21.00 läser jag i skolans nyhetsbrev om vad P måste ha gjort inför morrondagen, den 18 Augusti var höstterminens första dag.

Kl.22.00 så jobbar jag för fullt. Städar kontor på kvällarna och var vid ett mortgage company och dammar, tömmer sopor, städar badrum, dammsuger, putsar glasdörrar och annat, moppar golf och så vidare till nästa ställe.

Kl.24.26 är jag på väg hem efter kvällens/nattens jobb .......min hastighetsmätare är glad att TomTom är min kompanion för han är den som talar om både var jag är på väg och hur fort det går. Min volvo håller bara reda på att motorn räknar varven och inte kokar..och att det finns tillräckligt mycket soppa också förstås......

Sen var det nattinattnatt kan jag lova...efter en dag med pantande hit och dit, bloggande av grejer på Ebay och sedan avsluta med en workout i renlighetens tecken. Något som förresten är mycket populärt här i USA med showen Clean House, Style och BBC America visar något som heter How Clean is your house? Kanske man skulle åka hem till Sverige och starta en sån show..eller det kanske redan finns?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Käraste vännen vad du har mycket på gång......... Jag blir trött!
Hur hinner du veta vad som finns på TV'n?
De var kul att läsa om allt du gör.....
Nu ser jag fram emot att få höra din röst också
kram
gigi

Anonym sa...

Jo, det finns tydligen en TV-serie här som heter Rent Hus, fast den har jag inte sett. Jag saknar HGTV! Svensk TV är så tråkig, jag tittar knappt aldrig. Föredrar DVD. Jag kommer aldrig någonsin att betala TV-licens. Kabel-TV, det vette fan om jag skaffar det nån dag, det börjar kännas förlegat det med...

Lycka till med Ebayandet. Jag vet hur det är :)