onsdag 20 maj 2009

P och hans band är på G igen:)

Junior och hans band Jorgmundgandr ska spela igen. Det har varit en handfull av dem i vår. Han spelar i två band och det andra heter PCP. De finns båda på Myspace och det var där de blev kontaktade för att vara med i Battle of the Bands för en tid sedan.

Heavy metal rock n roll uti fingertopparna med andra ord. Undrar om det är lika enkelt eller fungerar på samma sätt hemma i Sverige. Jag hade inte något garageband när jag var ung;) så jag vet inte. Jag minns så klart hur vi hade band på skolan och hur de spelade på ungdomsgårdar också. Nu finns ju inte sådana inrättningar här och vilka band som helst får inte spela på skolan. Det är nog anledningen att man får spela på klubbar och musikbarer....förstår jag nu när jag fick skriva vad jag tänker.

JORGMUNDGNDR



PCP

Inga kommentarer: