tisdag 15 juli 2008

Tampa Turbulent och Sarasota Serenity

Sommaren kom med dunder och brak i förändringar i mitt liv som i många andras. Numera så står "allt" jag äger och har packat i ett garage i norra tampa. Mitt "skrivbord" har flyttats in i sitt volvo-kontor så att säga, jag är helt enkelt "hemlös". Men med alla "..." så innebär det att jag i praktiken har många ställen att hänga min hatt för jag har ett underbart nätverk av vänner och vet att jag är välkommen till många här i USA likväl som hemma i Sverige. Jag lär bli på bättre bloggarhumör och ha mycket mer att dela med mig av så snart det blir en mindre kaotisk tid och Tampa förvandlas från Turbulent till Take it Easy och Sarasota fortfarande står för Serenity;) Tills dess, tack för att ni är här och hälsar på.

Jag vill inte skrämmas med mitt förra inlägg, men småkryp och större kryp hör till inredningen i Florida. Men man kan leva med det också;) Fast jag har alltid sagt att det är något man saknar ifrån Sverige, att ta en skogspromenad, här kan man inte det-kan och kan, men här finns ingen allemansrätt så i princip så äger någon all mark och det är förbjudet att beträda annans mark om det inte är godkänt så att säga. Sedan så är risken så stor att du får uppleva ormdans i bland palmetton så att jag, i alla fall, går inte på några buskpromnader här. Det får vänta tills man kommer hem och hälsar på igen.....

Här är var ni finner mig nu ;) någonstans i C FL

Inga kommentarer: