söndag 27 juli 2008

Bloggarstress lider inte jag av....

Jag surfar runt ibland och läser lite av andra svenskamerikaner och svenskars bloggar mest varenda dag. En Swea-syster, Victoria , i Ft.Lauderdale skrev om bloggarstress häromdagen. Ja det lider inte jag av då jag inte är någon gedigen bloggare heller. Men jag vet att det finns ett vagt intresse av mina små inlägg så jag håller det vid liv. Jag tror nog att när mitt liv så småningom tar fart i en ny skepnad så känner jag säkert för att dela med mig till vänner och bekanta, familj och andra om ALLT som händer i mitt liv:)
Sonen P kom tillbaka i torsdags och är nu redan hos kompisar och visar upp sina gitarrer han tog med sig från Sverige. Det är inte lätt att konkurrera med kompisarna i tonåren, men det vill jag inte heller. I alla fall, så sitter jag just nu i Wesley Chapel hos min generösa och gästvänliga vän H..en brud från Sura:)
Min advokat och mina mycket viktiga businessdeals händer i Sarasota och jag har också ett gästvänligt och generöst tillhåll där. Där finns min goa vän G, en brud från Sörping, och hennes, inte mindre goa, man S, en grabb från Gbg( oops visste inte mycket om vad man kallar Göteborg i slang märker jag;). Någon dag varje vecka måste jag vara där men så småningom så kommer jag och P bosätta oss i Tampa trakter......närmare bestämt i

Tampa Palms, North and New Tampa. Just nu så arbetas det på de sista detaljerna för flytt. Det som är det bästa med det är att P får gå kvar på sin skola och förändringarna för honom blir minimala. Jag ska jobba med vänner och återkommer med detaljer om det så snart det är igång. Tills dess......så fortsätter livet i kappsäck och SWEA har som tur är semester mitt i allt det här, men jag är i ordning när SWEA livet tar fart igen...ingen fara med det:)
p.s bilder av mig är tagna i dagarna...en sysselsättning i distress snarare än stress;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm. Jag stirrar mig nästan blind på Tampa-kartan och drabbas av tillfällig längtan tillbaka. Tänk att där var jag för inte så länge sen. Alla minnen. Omgivningarna. Klimatet. Den bekvämare livsstilen. Möten med människor med allt vad det innebar. Damnit, helvete, fan också på ren svenska. Jävla K. Fan ta honom. De tunga tankarna visar sina fula nyllen ofta nuförtiden. Ja jag vet, jag har det bra, men ändå...

Ta hand om dig. Väntar som sagt med spänning på att höra din story. Jag följer din blogg troget.

/end of gnäll

Kram