onsdag 28 maj 2008

Städdag och sen blev det hundbad.....

Idag så var det stora städdagen här hemma. Det efter jag jagat runt efter en ny skurhink, det var minsann inte det lättaste. Jag fick åka till 4 olika affärer innan jag till slut fick åka till den jag visste hade det men som ligger längst hemifrån- Walmart- det är affären som har allt.Skurhinken har, som sig bör i USA, ett varningsmärke att om har den stående med vatten och barnen är i närheten så kan de trilla i och det kan gå illa. Det så vi vet att vi inte kan stämma hinkgöraren när en sådan olycka är framme;)



När det är nystädat så är det bra om också mina håriga fyrbenta grabbar har så lite grus och småkryp i pälsen som möjligt. Så de fick bada i trädgårdsslangen och simma i poolen, det är äntligen så pass varmt så att t.o.m hundarna vill gå i. Det är sant; min vovvar sätter inte i tassen i poolen med grader under +20 C. Nu är det varmare än så men jag vet inte exakt. Men jag stod i vattnet och kastade tennisbollar och vattnet var inte det minsta kallt. Imorgon blir det morronsim igen bara därför. Guuu, va skönt!
Mig får ni inte se några simmarbilder på, tänker så ni inte sitter där framför datorn och hoppas på nåt sånt;)Efter bad, tvätt, städ etc. så fick grabbarna Darcy-the rottie och Buddy-the lab ett varsitt "hundben".

Ingen av dem var speciellt villiga att vara med på bild...... men nöjda och trötta så snarkar de som bäst just nu:)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Men dåååå.. va taskig du är som inte visar nå simbilder på dig *s*

Ser härligt ut när doggarna badar och kan bara tänka mig att de är skönt i vattnet. Här i sverige är de inte varmt i vattnet än.

Kram Ullis

Anonym sa...

HIhi härligt hundbad! Viggo gillar dock kalla svala lerpölar bättre =)