söndag 21 juni 2009

Midsommafirandet blev inte som tänkt.....



Igår firade vi stort i Tampa Bay och började midsommardagen med jobb på IKEA för mig och Sweorna var där för att sprida Swedishness och bjuda på smakprov av köttbullar i sås och svensk cheesecake. Sweor var där och läste bok om midsommar och barnen fick göra en svensk flagga att vifta med. Och under hela dagen, mellan 11-15, så fanns de där för att berätta om våra traditioner runt midsommar och vårt samarbete med IKEA.

Stress, stress, stress och missöden präglade sedan min eftermiddag så mycket till firande blev det inte. Jag jobbade som sagt och skulle duscha och göra mig iordning där innan vi for mot St.Pete för svenska klubbens midsommarfirande där. Vi var redan sena i och med att deras firande startade kl. 14.00 med dans kring midsommarstången och sedan lekar. Vi kom inte ut från IKEA förrens 16.00!! Jag hade med mig kläder, dusch atteraljer, hårblås m.m....men inte en handduk!!!!!

Man blir mycket varm och svettig av att springa fram och tillbaka, upp och ner och lyfta hit och dit kan jag lova så dusch var nödvändigt. Jag fick lufttorka och duttorka med min tröja....vad gör man??

Klar och halvtorr men luktandes gott så märkte jag att jag glömt min sandaler hemma!!! OH NO!! Jag fick stoppa ner fötterna i jobbarskorna som är ett par rejäla, halksäkra svarta skor.Skitsnyggt!

Jag sa till Helena som skulle med att jag måste stanna någonstans och köpa ett par skor...och det var bara det början på en mycket nyckesfull eftermiddag. Sakta och säkert tog vi oss genom downtown Tampa över bron och hamnade i St.Petersburg. Där hittade vi till var våra svenska vänner höll hus och firade vår blomsterrikaste högtid. Vi såg att där var många bilar så det var lugnt...jag behövde bara hitta en skoaffär. Vi hittade en Bealls Outlet inte så långt därifrån och tog första bästa sandal och hoppade
in i bilen. Jag skulle måla tossingarna när jag fick ur mina fötter ur jobbarskorna på IKEA var tänkt men nu var jag tvungen att göra det i bilen. Hela jädra flaskan spillde över hela mina händer, ner över foten, nya skon och Helenas bilmatta...missär!! Mot en CVS som har aceton. Bort med allt och äntligen på väg mot festen. Framme där så hade mer än
hälften av alla gäster åkt hem. De var trötta efter en mycket varm dag med dans och lek.

Vad gäller värme så har vi haft Heat advisery hela veckan vilket innebär att det varit 90-100+ farenheit varmt och gassande sol.......

Vi kom in till festen och det var bara några bekanta ansikten kvar. Vi fick en liten chattstund men firandet var över. Vi bestämde oss för att
åka hemmåt vi skulle bara stanna och tanka innan vi körde över bron. Nästa missöde, när jag skulle tanka så åkte inte tankgrejen in ordentligt så ut kom bensin i massor och skvätte ner hela mina ben, fötter och nya skor....vad trött jag blev.

Vi bestämde att åka hem och dricka våra medhavda öl, våra mango absolut och äta vår sill hemma hos Helena. Av med byxor, duscha benen och sedan skålade vi in vår midsommardag som inte blev riktigt som vi tänkt. Petter han var inte med utan han hade bilen och var med kompisar på film, ute och åt på Chili's och bowlade. Han kör mycket nu efter han fick sitt körkort i ondags:) Men det ska jag blogga om en annan dag.

Hoppas ni all haft en glad midsommar och det som inte hände i år får vi ta igen nästa år......

1 kommentar:

JOhanna och familjen sa...

haha skrattar gott när jag läser! Hoppas ni hade det toppen! Ses vi i sommar?