tisdag 23 juni 2009

Ledig dag framför datorn

Inget ovanligt med det förstås men det tar ju sådan tid och alla dessa inloggningar överallt...puuuhhh!
Nu har jag precis avslutat att välja min försäkring för IKEA. Det är lite halvgrekiska över det hela och jag törs knappt tänka vad jag valt för något;) Det märker vi men skönt ska det bli att gå till doktorn för jag har levt här utan försäkring i flera år nu. Det är en avigsida på det här landet helt klart. Men nu så ...är man försäkrad igen. Jag har inte varit det sedan jag jobbade på Maniscalco Elementary.

Nu är det dags att gå ut med Sammy och Buddy också. Dels så kan vi inte gå ut på dagarna när det är 90+ hetta och varningar till höger och vänster. Asfalten blir för varm för deras trampdynor. Förr när vi bodde i huset så var det bara poolen och simma som gällde på somrarna. Promenader sker antingen tidigit på morgonen eller sent på kvällen. Numera får grabbarna vara nöjda med att hundsova i AC hela dagarna med korta snabbisar på baksidan. Buddy förstår men lille Sammy med energi fortsätter att tugga sönder våra ägodelar i frustration. Senast igår så gick mina favvosandaler:( Oj oj oj vad ledsen jag blev. Man har ju inte kulor i överflöd precis....

Härom morgonen när vi kom ut på morgonen så hade vi besök av råddjur precis bakom huset. Buddy tittade lite nyfiket men Sammy han ville gå in igen....han är lite skrajsen av sig min lille svarten.

Nu tittar han storögt på mig och ber och bönar om att få gå ut en sväng så nu är det bäst att göra så. Klockan närmar sig 21.00 här.

1 kommentar:

Johanna och Danne med familj sa...

Här är det med svettigt, svensk högsommarvärme! Men UNDERBART! Dock ser man på hundarna framförallt Viggo att han lider lite av värmen, men de vänjer sej nog snart! Ta hand om er! kramar