måndag 31 december 2007

Gott Nytt År:)

Nu har jag "ringt" in det nya året med min kära vän H i örat. Snart där efter ringde P,sonen, och önskade mamma gott nytt år. Då så har jag kommit till mitt nyårslöfte. Jag har inte för vana att ge några nyårslöften faktiskt. Det har varit en aning förutsägbart att de flesta, och de populäraste, löften som ges är dömda att misslyckas. Så nu så har jag just gett ett sådant löfte, ett löfte som många andra gett i många år. Jag ska träna igen och därmed gå ner i vikt!! Jag tycker jag fått tecken så det räcker:) P och jag åkte förbi McD igår. Vi köpte en varsin cheeseburger och en dricka. I påsen låg en inbjudan till Lifestyle Family Fitness

P kommenterade lite sarkastiskt hur bra det var att just ett sådant företag gjorde reklam tillsammans med McD maten. Själv visste jag att det var menat för mig, just för att jag tidigare på morgonen surfat deras sida för att hitta den närmaste anläggningen. Där var ännu ett tecken, att det just öppnat i en lokal knappt 5 min från mitt hem. Så nu har jag inte längre några ursäkter. Men jag har i alla fall lyckats vara rökfri i 1 år och 2 veckor. Det är min orsak till min kraftigaste viktökning i mitt liv. Men nu ska det bli ändring.......


Jag har fått både amerikanska och svenska böcker i julklapp till och med en norsk bok. Så nu kan även språket, fantasin och det kulturella vårdas och tränas. Då så har jag bloggat in det nya året. J, maken, somnade in många timmar innan 2007 var över. Så mitt sällskap har varit mina hundar, vänner från andra tidzoner som varit online, och sedan Fergie tillsammans med Ryan och Dick i N.Y. Champagnen är oöppnad, en födelsedagspresent som får vänta lite till med att öppnas. Kanske öppnar jag den när vi firar vår SWEA avdelnings invigning i Mars........

Gott Nytt År!

Inga kommentarer: